Dla ucznia

Samorząd Uczniowski

Przewodniczący – Wiktor Dąbrowski

Z-ca przewodniczącego – Antoni Kwaśniewski

Sekretarz – Nikodem Jabłoński

Po co ten samorząd? Szkoła ma formalnie 4 organy: Dyrektor, Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski. Najkrócej jak można – Samorząd reprezentuje wszystkich uczniów i przedstawia władzom szkoły ich opinie i potrzeby. To jego podstawowe zadanie. Oprócz tego może występować z inicjatywą imprez, akcji; będzie wpływał na postawy uczniów, dbał o dobre imię szkoły, jak są oceniani, pomagał w organizacji życia szkoły. To nie kółko zainteresowań i jeśli uczniowie chcą mieć wpływ na to jak działa, wygląda szkoła, to po to jest samorząd 🙂 

Regulamin Samorządu Uczniowskiego


Egzamin  klasa VIII

Od 30.01.2025 zmieniają się warunki, sposób przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty. To co najważniejsze, zostaje wydłużony czas trwania egzaminu i będzie wynosił: z języka polskiego – 150 minut; z matematyki – 125 minut; z języka obcego nowożytnego – 110 minut. Będzie wykorzystany system teleinformatyczny.

Egzamin  klasa VIII

Nie jest trudny, jak ktoś odpowiednio wcześniej się przygotuje. Dlatego warto zapoznać się z arkuszami z lat ubiegłych Kliknij tutaj Nie będzie zaskoczenia arkuszem, sposobem udzielania odpowiedzi itd.

Egzamin  klasa VIII

Można też poćwiczyć na smartfonie. Wystarczy zainstalować apkę „E8 Egzamin ósmoklasisty” – to nowa wersja aplikacji ZdajTo!. Trzeba pamiętać aby ćwiczyć samemu (bo na egzaminie nikt nie pomoże), na początku nie będzie dobrze ale po kilku ćwiczeniach…satysfakcja gwarantowana.


ABC zachowania podczas przerw


Reguły Bezpiecznego Internetu – przeczytaj zapamiętaj.

 

1. NIGDY NIE UFAJ osobie poznanej przez Internet. Nie wiesz kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40!

2. Nie zdradzaj nikomu swojego imienia ani adresu! Nie mów też, ile masz lat i do jakiej szkoły chodzisz. Nie podawaj numeru telefonu.
 Jeśli już tak się stało koniecznie powiedz o tym rodzicom, nauczycielowi – będą wiedzieli co zrobić.

3.Wymyśl sobie jakiś fajny nick, czyli internetowy pseudonim. Nie podawaj w nim daty urodzenia ani wieku, np. karolina1993 czy jacek14 – lepiej, żeby nikt obcy nie wiedział ile masz lat. Wykorzystaj np. imię bohatera ulubionego filmu, słowo z piosenki. Na pewno wymyślisz coś ciekawego!

4. Sam/sama nie umawiaj się z osobami poznanymi w Internecie na spotkanie. To najgorsza rzecz jaką możesz zrobić

5. Gdy coś Cię przestraszy lub zaniepokoi, wyłącz monitor i powiedz o tym dorosłemu. Groźni są nie tylko ludzie ale i różne wirusy.

6. Pomyśl kilka razy, zanim wyślesz wiadomość, e-mail czy smsa. Kiedy klikniesz „wyślij”, nie można już tego cofnąć

Jak uczyć się skutecznie?

Wiedza do głowy sama nie wejdzie wymaga, wysiłku własnego w szczególności: powtórzenia materiału (aby go utrwalić w pamięci), systematyczności i zrozumienie tego czego się uczysz. Jeśli nie rozumiesz pozostaje uciążliwe wkuwanie na pamięć. Jeśli wyjdziesz z lekcji i nie rozumiesz co n a niej było to niewiele się nauczysz. Dlatego na kolejnej poproś o wyjaśnienie.

Ponieważ każda osoba ma inne cechy, inne umiejętności, wrodzone talenty (zwykle są ukryte i sam musisz je odkryć u siebie: jedni będą dobrzy z matematyki, inni z języka obcego a jeszcze inna osoba ma talent: artystyczny, sportowy) dlatego nie ma JEDNEGO skutecznego sposobu, który pomógłby wszystkim. Trzeba sprawdzić, którą mnie odpowiada i najlepiej pomaga. 

Zaprezentowane sposoby na 100% pomagają w nauce o ile z własnej woli, sam będziesz je stosować. Początki będą trudne, ale potem zawsze będzie łatwiej.Zacznij od samodzielnego powtórzenia w domu tego co było n a lekcji- początek będzie trudny ale potem wystarczy 15-20 minut.

Notowanie i podkreślanie: podkreślanie ważnych fragmentów tekstu i tworzenie notatek pomaga w skupieniu się na kluczowych informacjach.
Uczenie przez nauczanie: wyjaśnianie materiału innym osobom, co pomaga w utrwaleniu wiedzy i zrozumieniu go na głębszym poziomie.
Metoda pomiaru interwałowego: powtarzanie materiału w ustalonych odstępach czasowych, aby utrwalić wiedzę na dłużej. Mózg potrzebuje regularnych przerw w nauce, aby przetworzyć i utrwalić nową wiedzę.
Uczenie aktywne: zadawanie pytań, dyskusje, rozwiązywanie problemów – aktywne angażowanie się w proces nauki.
Metoda skojarzeń: łączenie nowych informacji z tym, co już znane, ułatwia mózgowi ich zapamiętanie. Dobre skojarzenia działają jak haczyki, na których mózg zaczepia nową wiedzę. Dodatkowo wpływa to też na naszą kreatywność.
Uczenie poprzez działanie: nauka poprzez praktyczne stosowanie wiedzy, rozwiązywanie problemów, eksperymentowanie.
Pomiar powtórzeń: systematyczne wracanie do nowo poznanego materiału pozwala mózgowi lepiej go przyswoić i zakodować w pamięci. Ucząc się informacji zawartych w jednym rozdziale książki, przyrost wiedzy będzie większy i trwalszy, jeśli przez trzy dni poświęcisz 30 minut na przeczytanie tego samego materiału, niż gdy skumulujesz ten czas w 90 minutowy blok nauk.
Uczestnictwo w grupie: dyskusje z innymi uczniami pomogą w lepszym zrozumieniu materiału.